Медичний супровід хворого авіатранспортом

Медичний супровід хворого авіатранспортомОдним з різновидів діяльності швидкої допомоги «Айболит» є медичний супровід пацієнтів авіатранспортом. Необхідно відзначити, що можливість авіаперевезення, його терміни, необхідні заходи в дорозі, положення пацієнта, залежне від діагнозу і загального стану, характер супроводу (фельдшер, лікар або особа без медичної освіти) завжди визначається лікуючим лікарем, який виписує із лікувального закладу і обов’язково передається страховоій компанії і установі, що здійснює сам медичний супровід у вигляді листа Fit to Fly. При виникненні додаткових питань їх необхідно уточнити до початку супроводу (необхідність, наприклад, інсуліну, антикоагулянтів, шин, анальгетиків і т.д.).

Маючи певний досвід медичних авіа супроводів, ця частина роботи вирішується відносно просто. У даній замітці на підставі особистого досвіду (а ми супроводжували пацієнтів з Бангкока, Пхукета, Відня, Амстердама, Праги, зустрічали з інших рейсів) хотілося б звернути увагу на технічні питання, а вірніше одне з них. У всіх випадках авіасупроводжень пацієнтів з ушкодженням хребта, що знаходяться в строго горизонтальному положенні виникає проблема занесення пацієнта в літак і подальшого виносу. Ця проблема існує у всіх аеропортах — і в Борисполі, і в Шереметьєво, і в Бангкоку. На звичайних ношах будь-якої машини швидкої допомоги занести пацієнта в літак і розгорнути під кутом 90 ° не представляється можливим. Неодноразово був свідком демонтажу туалетної кабіни в «Боїнгу» для можливості розвороту носилок з пацієнтом. Ми легко вирішуємо цю задачу перекладаючи пацієнта в автопідйомників або в літаку на ковшові ноші з регульованою довжиною (вони вже і коротше). Таким чином занесення-винесення не створює жодних проблем. Останній раз цим прийомом користувалися 29.12. — 30.12.12 р. при перельоті Женева à Бориспіль. Без «ковшових ношей» були свідками затримок вильоту на 1 годину і більше. Приємних польотів.